14 Mart 2010 Pazar

Cast Away

Süresine hiç dikkat etmemiştim bu filmin.3. izleyişim oldu.Yine vakit nasıl geçti,2 saat 13 dakika nasıl bitti anlamadım.Anlamsız şekilde bu filmi çok seviyorum,belki de küçüklüğümden beri yaşadığım Robert Zemeckis etkisi hala devema ediyor.Aslında başlığı cast away yapmakla doğru mu yaptım bilemiyorum.Sadece bu adamın yaptığı  filmler zihnimde fena halde yer ediyor.Etkisi hiç bir zaman kaybolmuyor bünyemden ve de acayip mutlu ediyor.Adamın filmografisine baktığımda zaten dibim düşüyor tabiri caizse.Cast Away,Contact,The Polar Express,Back To The Future serisi.

Bugünlerde Ne Öğrendim ?

Bakalım bu aralar her ne konu olursa olsun neler öğrenmişiz.Sırayla bakalım:

-Özellikle Afyon dolaylarında yer alan, beyaz toprak diye nitelendirilen asbest içeren bir toprak çeşidi varmış,bu toprak çeşidi akciğer kanserine sebep oluyormuş.
-Zonguldak maden işçileri arasındaki en yaygın hastalık akciğer kanseriymiş.Sebebi ise "kömür tozuymuş".

-Ve tarih tabii ki.İsmet İnönü'nün hatıratlarından bir kaç paragraf:


İsmet Paşa'nın, I. İnönü muharebeleri sırasında Ankara'ya çektiği 2 telgraf vardır; biri "Kaçıyoruz-İsmet", öteki "Yendik-İsmet" kabilinden.
***
1950'den sonra İsmet Paşa'nın muhalefete düştüğü yıllarda; Ulus gazetesinin genç bir yazarı ve İsmet Paşa'nın Topçu Mektebi'ndeyken Müdürü Hasan Paşa'nın da torunu olma cesaretiyle, kendisine Meclis'teki CHP grup odasında, o 2 telgrafın ne anlama geldiğini sormuştum.
İsmet Paşa, özel konuşmalarında yalana sığınmazdı. Bana şöyle demişti:
- Bir muharebede galip-mağlup yoktur. Kim daha geç kaçarsa, ona galip denir

.inönü, birincisi hakkında hatıratında şöyle der,

“birinci inönü muharebesi, daha ziyade kuvayi seyyarenin yunanlılarla beraber gelişen taarruzunun muvaffak olmaması şeklinde bir adım telakki edilmek lazımdır. atatürk, birinci inönü muharebesinin neticesine çok önem vermiş görünmektedir. aslında birinci inönü muharebesi askeri bakımdan mütevazı ölçüde bir muharebedir. yunanlılar taarruz etmişler, bizim mevzileri söktürmüşler, bundan sonra hazırlıksız geldiklerini, ilerisinin daha çok tehlikeli olduğunu anlayarak kendileri çekilip girmişlerdir. buna rağmen birinci inönü muharebesi anadolu hükümeti’nin kurulması için kâfi gelmiştir.”(1)

(1) ismet inönü, hatıralar, haz.: sabahattin selek, bilgi yayınevi, ikinci basım (tek cilt), kasım 2006, s.233

Facebook Malları Vol. 1 












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder