5 Mart 2010 Cuma

Bugün Ne Öğrendim?




Şu kepasasa hazırlığı süreci içerisinde wiki'de takıla takıla biraz mallaşıyorum takriben.Islahat Fermanı diye girdim 2. dünya savaşı diye çıktım,ordan bütün cumhurbaşkanlarımızın hayatını okudum,oradan cumhuriyet dönemi isyanlarını okudum.İlginçtir,ne kadar çok az şey biliyor muşum.Ki hatrı sayılır tarih kitabı okumuş,yakın dünya ve türkiye tarihine meraklı bir adamım.

Örneğin:

-Temmuz 1921'de Kütahya-Eskişehir Muharebeleri komutanı olan İsmet İnönü bu muharebeleri kaybedince t.b.m.m tarafından görevden alındığını bilmiyordum!

-1937' deki Dersim İsyanı'nın bastırılmasında Mustafa Kemal ile görüş ayrılığına düştüğü için 13 yıldır devam ettirdiği Başvekillik görevinden Mustafa Kemal tarafından alındığını bilmiyordum!

-Turgut Özal suikasti ile ilgili daha yeni okuduğum bir Can Dündar yazısı. http://www.candundar.com.tr/index.php?Did=2667

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder