23 Nisan 2010 Cuma

Belgeselozik Cinnet

Baktım da uzun zamandır bir şeyler yazmamışım.Yazmadığım zaman zarfında izlediklerimden oluşan bir durum vaziyetini gözler önüne serelim.Hadi bakalım:

 Beş bölümden oluşan "mükkkkeemel" bir şey.Sanatın dünya tarihine,medeniyetlerine,yaşam tarzlarına nasıl bir yön verdiğini anlatan süper bir belgesel.Anlatım açısından biraz sıkıyor bazen ama meraklılarının kesinlikle kaçırmaması gerekiyor.

Belgesel 5 bölümden oluşuyor;

1.More Human Then Human
2.The Day Pictures Were Born
3.The Art Of Persuasion 
4.Once Upon A Time
5.The Death And Back

Özellikle belirtmek isterim 5. bölümü seyrederken hafakanlar bastı,yarım saat ayırarak ertesi gün bitirdim,acayip rahatsızlık duydum,bilemiyorum.Bu arada her bölüm 1 saat.

Ekşi'de de yazdım,istisnasız hayatım boyunca seyrettiğim en duygusal,en sarsıcı belgesellerden birisiydi.Kapakta da göreceğiniz üzere anne kutup ayısı,yavrusu ayrıca su aygırı,annesi,teyzesi eksenli enfes bir şey.

Yaşam savaşları,yaşam alanlarının bizim yüzümüzden nasıl tehlikede olduğu,yaşamak için nasıl uğraştıkları,nelere göğüs gerdiklerini çok güzel anlatmışlar.Ne yalan söyleyeyim bazı anlarda gözlerim doldu ergen kızlar gibi =) Dokunaklıydı.İlla ki izleyelim.








Bu yapım için apayrı bir paragraf açmak istiyorum.Her seyrettiğim belgesel için mükemmel,enfes ,ölmeden önce seyretmeniz gerekiyor falan diyorum ya,işte bu belgeseli en başa koyunzu rica ediyorum.Bilmediğimiz,muhtemelen çoğumuzun göremeyeceği dünyadaki bütün okyanus,denizlerde yolculuğa çıkacağız.

İlk Bölüm Cortez Denizi ile başlıyor.Çatal Kuyruklu Balina'yı,Çekiç Başlı Köpekbalıklarını görüyoruz ve bir çok tür.Özellikle çekiçbaşlı köpekbalıkları türlerinin bu bölgedeki 15 yıl öncesine ati,popülasyonlarına ait görüntüleri gösteriyorlar ve şuan ki zaman ait.Bulamıyorlar,o kadar azlar ki.üç-beş tane bulduklarında çok seviniyorlar.Hele ki 15 sene önceki görüntülerde yüzlerce bulunmakta.

Deniz aslanları ile ilgili olan bölüme geldiğimizde farklı şeyler öğreniyoruz.Cortez Denizi'nin Los Isles bölümüne gidiyorlar,California Deniz Aslanları bu bölgede koloni halinde yaşamaktalar,deniz aslanlarının geleneksel yiyeceği ise sardalya imiş.Ticari balıkçılık yüzünden çok kötü duruma gelmelerine rağmen yine de buna da ayak uydurmuşlar.Fiziksel özellikleri yeterli olmamasına rağmen zamanla evrimleşerek,uyum sağlayarak denizin çok daha derinlerine inerek yiyecek bulup,çoğalıyor,hayatta kalıyorlarmış.

Cortez Denizi'nin bir bölümünde Humblodt Mürekkep balıkları popülasyonunda fazlalık olduğunu,anormallik olduğunu görüyorlar,dünya üzerindeki en tehlikeli mürekkep balığı türlerinden birisi,doğada bu türlerin çok az düşmanı varmış,eğer başka bir yere göç ederlerse,doğadaki düşmanlarının olmadığı bir yer olursa,o bölgedeki ekolojik sistemi çökertebilirlermiş.

Cortez Denizi'nin bir bölümünde ise İspermeçet Balinalarını görüyoruz,memeliler içinde 2000 metre derinliğie dalabilen tek türler.

Şimdilik bu kadar,daha sonra ki yakın zamanda,Oceans'ın diğer bölümlerinin özetlerini ve de seyrettiğim diğer yapımları yazmaya devam edeceğim.Kalın sağlıcakla.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder